Tytuł


Zabijanie Gomułki

Zabijanie Gomułki

wg powieści "Tysiąc spokojnych miast" Jerzego Pilcha, adaptacja Robert Urbański

Brak aktywnych wydarzeń

Wydarzenie o tym tytule nie jest obecnie dostępne w sprzedaży internetowej.

Ostatni dostępny w sieci termin: niedziela, 26 styczeń 2020 19:00

adaptacja: Robert Urbański
reżyseria: Jacek Głomb
scenografia: Małgorzata Bulanda
muzyka: Bartosz Straburzyński

Obsada:
Jerzyk: Mateusz Krzyk
Pan Trąba: Zbigniew Waleryś
Ojciec: Bogdan Grzeszczak
Matka: Gabriela Fabian
Anielica: Ewa Galusińska / Magda Drab
Komendant Jeremiasz: Paweł Palcat
Pastor Potraffke: Grzegorz Wojdon
Zawiadowca Ujejska: Małgorzata Urbańska
Arcymajster Szwaczyna: Robert Gulaczyk
Elżunia Babtystka / Kelnerka Zosia: Magda Drab 

inspicjent/sufler: Mariusz Sikorski

Czas trwania: 110 min.

Magda Piekarska, Gazeta Wyborcza Wrocław: Głomb wskrzesił świat, w którym czytelnicy książek Pilcha natychmiast się odnajdą. Błyszczy Zbigniew Waleryś jako obdarzony uwodzicielskim wdziękiem fantasta. A mimo że sama dramaturgia spycha pozostałe postaci w tło, a osobowość sceniczna Walerysia niesie ze sobą ryzyko niepodzielnego zawładnięcia przestrzenią, to legnickim aktorom udało się stworzyć galerię pełnowymiarowych postaci.

Jolanta Kowalska, Teatr: Głomb jest mitotwórcą pospolitości, celebruje zwyczajność, dosmacza banał, ubarwia peryferie, sentymentalizuje przeszłość. Świat „Zabijania Gomułki”, zakrzepły w mięsistym języku prozy Pilcha, nie istnieje i nie wiadomo, czy kiedykolwiek istniał. Chciałoby się, by ten błogostan trwał jak najdłużej, ale przecież wiadomo, że prędzej czy później zdarzy się coś, co ów letarg zakończy i trzeba będzie w końcu wytrzeźwieć.

Grzegorz Ćwiertniewicz, Nowa Siła Krytyczna: Głomb i tym razem sprostał zadaniu pozornie niemożliwemu do wykonania (proza Pilcha jest niezwykle trudna do przełożenia na język teatru), bowiem wspaniale przedstawił nieznany świat polskich ewangelików w krzywym zwierciadle, nie oszczędzając przy tym katolików.

Piotr Kanikowski, 24legnica.pl: Wszystkie postacie zostały przez Pilcha wyposażone w jakiś nadmiar, przerysowanie, przesadę, a Głomb ten karykaturalny rys podchwycił i podkreślił w swojej inscenizacji. To działa. Przez półtorej godziny widownia chichocze jak na kabaretonie w Opolu.

Grzegorz Chojnowski, Radio Wrocław: Wyszło pięknie. To jest taka sztuka, o której po latach się pamięta przede wszystkim ze względu na jej klimat. To, że główny bohater, alkoholik i fantasta Józef Trąba planuje wraz z małą społecznością Wisły (naczelnikiem poczty, zawiadowczynią stacji, drobnym przedsiębiorcą, pastorem, a nawet policjantem) zamach na pierwszego sekretarza, ulotni się ze wspomnień, lecz baśniowy czar tej opowieści zostanie.

Leszek Pułka, Teatralny.pl: Uroczy. Ten staromodny przymiotnik najpełniej oddaje atmosferę, kunszt aktorów, zamysł reżyserski i efekt końcowy produkcji Teatru Modrzejewskiej. „Zabijanie Gomułki” to spektakl nieudziwniony, błyskotliwy, prowadzący widzów ścieżką bliską polskiej rzeczywistości. Jacek Głomb i Robert Urbański zawierzyli myśli wiedzionej kwadransami pomiędzy pagórami słów – zawierzyli i wygrali.

Magda Piekarska, Radio Wrocław Kultura: To spektakl w kolorze sepii. Świat wspólnoty i międzyludzkich relacji przedstawiony w "Zabijaniu Gomułki" już nie istnieje, co aktualnie odczuwa się zdecydowanie mocniej, niż wtedy, gdy spektakl miał obie swoje premiery.

Łukasz Drewniak, Teatralny.pl: Wciąż kochamy pana Trąbę, tylko że kochamy jakby mniej. Zbigniew Waleryś nadal cudnie gra tę postać, zwłaszcza temat miłości do pani Naczelnikowej. Jest luterskim baronem Münchhausenem, nowym Kordianem, Zagłobą i hrabią Ossendowskim. Karykaturą Nieczajewa i Raskolnikowa. Jeszcze parę lat temu jego opowieść o planie zabicia przewodniczącego Mao była Himalajami absurdu, Czomolungmą nonsensu, Nanga Parbat polskiej patriotycznej utopii wszystkich epok. No i jeszcze ten pomysł ustrzelenia towarzysza Wiesława z chińskiej kuszy… Dziś pan Trąba już mnie nie śmieszy. Pan Trąba mnie przeraża. Bo Trąbów ci u nas jakby dużo więcej niż przedtem. Niektórzy nawet dzierżą ministerialne posady. To i boję się, że jakiś pan Trąba w rządzie wymyśli, że wrak tupolewa trzeba odbić.

Katarzyna Gudzyk, TR Konkrety: To spektakl, który na długo zapada w pamięć i urzeka niezwykłą atmosferą. To zaproszenie do świata niezwykle kunsztownej, przyjemnie snującej się prozy Pilcha i równie przyjemnego, ciepłego świata scenografii Małgorzaty Bulandy i muzyki Bartka Straburzyńskiego. Świat to spokojny i ciepły, hermetyczny, ale przyjemny. W ogóle w spektaklu Głomba jest jakaś plastyczność i miękkość.

Elżbieta Bielska-Kajzer, Gazeta Lubuska: Piękna, kolędowa nuta pozostaje na długo w głowie. Jak cały spektakl legnickiego Teatru Modrzejewskiej, mocny, ciekawy, tryskający inteligentnym humorem, w którym satyryczny obraz Polaków w latach 60. przeplata się z groteską. Wychodzimy rozbawieni. 

Nasza oferta


Music Everywhere podbiło serca publiczności, przyciągając dziesiątki tysięcy fanów na swoje koncerty KARUZELA GNA. Teraz ruszają z jej drugą odsłoną - KARUZELA GNA 2. Na scenie zabrzmi jeszcze więcej polskich przebojów, które przeniosą Cię w nostalgiczne wspomnienia i dostarczą niezapomnianych emocji. Czeka Cię wiele muzycznych niespodzianek!

Opowieść o tym, że prawdziwą przyjaźń można odnaleźć w najmniej spodziewanym momencie. Bilety: 38 zł / Bilety grupowe w cenie 35 zł, można zakupić tylko w kasie Gdyńskiego Centrum Kultury po wcześniejszej rezerwacji mailowej - rezerwacja@gck.gdynia.pl

Koncert KARUZELA GNA to spektakularne wydarzenie, które zawiruje Waszym życiem. Usłyszycie zupełnie nowe aranżacje największych polskich przebojów. To prawdziwa uczta muzyczna dla fanów miksowania różnych stylów: pop, rock, jazz i muzyki współczesnej.

Proponujemy również


Odkryj wyjątkowy koncert z przebojami legendarnej Tiny Turner. Soliści, orkiestra, band, zespół wokalny - przygotuj się na wieczór pełen wspaniałej…

Odkryj wyjątkowy koncert z przebojami legendarnej Tiny Turner. Soliści, orkiestra, band, zespół wokalny - przygotuj się na wieczór pełen wspaniałej…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.



Partnerzy serwisu
Universal Music Polska Sony Music My Music Warner Music Poland Magic Records SP Records MJM Mystic Production MTJ
LUNA Metal Mind Productions STX Jamboree Box Music Iron Media Top 80
InterTicket
Kinoteatr Rialto
Gliwicki Teatr Muzyczny Agora S.A
O Firmie | Redakcja | Polityka prywatności | Patronat medialny | Bannery NetFan.pl | Dołącz do nas | RSS
Facebook NetFan.pl  NetFan TV  Nasza Klasa Twitter
Zawarte na stronie materiały podlegają polityce ochrony prywatności.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy publikowanych przez Użytkowników.
Twórcy witryny: Sebastian Płatek & Piotr Strzępka
Wszelkie prawa zastrzeżone Serwis muzyczny NetFan.pl 2003-2016 ®