Tytuł


Ceny


55.00 PLN
miejsca nienumerowane

Wydarzenia





Nowa wersja inscenizacji, która stanowiła bardzo ważny etap w rozwoju legnickiej sceny. Była to pierwsza próba wykorzystania przestrzeni Sceny na Nowym Świecie, której ruina unaocznia widzom duchową nędzę gnijącego królestwa Danii. Była to również udana – zresztą nie pierwsza – próba udowodnienia, że o sprawach lokalnych, bliskich publiczności da się opowiadać nie tylko lokalnymi historiami, miejskimi legendami i anegdotami wziętymi z historii, ale także dziełem artystycznym z najbardziej żelaznego kanonu. Zachowując urok pierwotnego przedstawienia, nowy legnicki „Hamlet” daje dowód dojrzałości i kunsztu całego zespołu. 

przekład - Stanisław Barańczak
inscenizacja - Jacek Głomb
reżyseria - Krzysztof Kopka
scenografia - Małgorzata Bulanda
muzyka - Kormorany
ruch sceniczny - Leszek Bzdyl

Robert Gulaczyk (gościnnie)  - Klaudiusz, król Danii
Albert Pyśk / Arkadiusz Jaskot - Hamlet, syn poprzedniego króla i bratanek obecnego
Paweł Wolak - Poloniusz, kanclerz
Rafał Cieluch / Jakub Stefaniak - Horacjo, przyjaciel Hamleta
Mateusz Krzyk - Laertes, syn Poloniusza
Lech Wołczyk (gościnnie)  - Voltamend, dworzanin, później Pierwszy Grabarz
Bartosz Bulanda - Cornelius, dworzanin, później Drugi Grabarz
Bogdan Grzeszczak - Rosencrantz, dworzanin
Grzegorz Wojdon (gościnnie) - Guildenstern, dworzanin
Maciej Rabski (gościnnie) - Marcellus, oficer
Ewa Galusińska / Łukasz Kucharzewski - Bernardo, oficer
Anita Poddębniak / Ewa Galusińska - Gertruda, królowa Danii, matka Hamleta
Małgorzata Patryn / Zofia Bąk (gościnnie) - Ofelia, córka Poloniusza
Małgorzata Urbańska - Dama Dworu
Paweł Palcat / Jan Kowalewski  - Pierwszy Aktor
Magda Biegańska, Katarzyna Dworak, Gabriela Fabian, Joanna Gonschorek / Anna Sienicka, Zuza Motorniuk - Aktorki
Magda Skiba oraz Grażyna Kaczmarek, Krzysztof Karankiewicz, Michał Żuczkowski -  Lud

Muzycy: Piotr Blusman Jankowski, Marcin Witkowski, Krzysztof Konik Konieczny, Jacek Tuńczyk Fedorowicz

Agata Iżykowska, "Teatralia": Ulokowanie akcji [...] w piachu, na podestach wokół obdrapanych ścian, sprawia, że tragizm tego świata wybrzmiewa jeszcze mocniej. Oglądamy rzeczywistość całkowitego rozpadu, w którym bohaterowie mocują się zarówno między sobą, jak i z samymi sobą o ostatnią możliwość zdobycia władzy. Mroczny, wizualnie przytłaczający układ sceniczny sprawia, że wszystkie dramaty postaci wybrzmiewają mocniej i głośniej. Momenty emocjonalnych zrywów Hamleta – wybuchy jego złości i frustracji – są skorelowane z drapieżną scenografią pełną ognia, jak również z dynamiczną choreografią z walką na miecze [...] to jedna z bardziej widowiskowych realizacji legnickiego teatru, którą można podziwiać nie tylko ze względu na wizualne efekty.                                     

Roman Pawłowski, „Gazeta Wyborcza”: W inscenizacji Jacka Głomba i Krzysztofa Kopki "Hamlet" rozgrywa się na ruinach cywilizacji, jego bohaterowie próbują z trudem budować na gruzach własny świat. Ten "Hamlet" na ruinach jest równie dotkliwy i niewygodny jak sala, w której go grają. Dworskie intrygi stają się brutalną walką o przetrwanie w surowym, wypalonym świecie. Sztuka naznaczania przestrzeni udawała się dotąd tylko współczesnym artystom plastykom, którzy tworzyli swoje prace na blokach, drzewach, a nawet na niebie. W Legnicy teatr poszedł w ślady sztuk wizualnych i zaanektował dla swych celów ruiny. Jest coś symbolicznego w tej przeprowadzce z mieszczańskiego, wykładanego aksamitem budynku legnickiego teatru do murów, na których wypisana jest historia ostatniego stulecia. To teatr po XX wieku.

Jacek Sieradzki, „Polityka”: Oglądamy „Hamleta” po przełomie, który przeorał konstrukcję społeczną duńskiego królestwa; właśnie zaczynają odtwarzać się struktury, trwa wyścig po władzę, wpływy, pozycję, wejście do elit. Na koronę mają chrapkę wszyscy: Klaudiusz, Hamlet, Poloniusz, Laertes; w końcu wpada w ręce Horacja nieomal bez wysiłku, jeśli nie liczyć paru trupów, w tym przypadkowej ofiary Ofelii. Ten twardy „Hamlet” wpisuje się w wyrazisty program teatru prowadzonego w Legnicy przez Jacka Głomba.

Proponujemy również


Serce Akademii bije schowane gdzieś w piwnicach budynku. Na powierzchni działa tylko bezduszny system maszyn podtrzymujących życie i widać rurki…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.



Partnerzy serwisu
Universal Music Polska Sony Music My Music Warner Music Poland Magic Records SP Records MJM Mystic Production MTJ
LUNA Metal Mind Productions STX Jamboree Box Music Iron Media Top 80
InterTicket
Kinoteatr Rialto
Gliwicki Teatr Muzyczny Agora S.A
O Firmie | Redakcja | Polityka prywatności | Patronat medialny | Bannery NetFan.pl | Dołącz do nas | RSS
Facebook NetFan.pl  NetFan TV  Nasza Klasa Twitter
Zawarte na stronie materiały podlegają polityce ochrony prywatności.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy publikowanych przez Użytkowników.
Twórcy witryny: Sebastian Płatek & Piotr Strzępka
Wszelkie prawa zastrzeżone Serwis muzyczny NetFan.pl 2003-2016 ®